Follow Dashboard
Tokens?
TITLE; Hari yang perit (!)
11 June 2012 | 11:28 PM | 5 comments
Today aku mulakan tugas jadi cikgu ganti. sebelum cuti sekolah aku dah masuk da, tapi time tu budak2 tengah exam. so cuti sekolah 2 minggu, then hari ni baru masuk balik. ya allah mase 1st masuk bilik guru da dapat rase da ade pressure yang bakal datang. hurm, tibe2 ade cikgu datang then die cakap aku kene key in markah, bla bla bla, apekahh? aku tak paham. die kene ulang banyak kali baru aku paham. hurmm. tibe2 je datang pressure.

Aku kan guru ganti, so cikgu yang aku ganti sekarang ni guru kelas :( lepastu pulak budak2 baru lepas exam, aku kena buat buku rekod budak2. kire markah, sbb nak tau sape dapat number 1 sampai last. budak2 ade 40 orang. TENSION woii. aku tak pernah rase macam ni. sedih sangat. rase cam nak give up. tapi nanti mama cakap aku ni manje sangat. dah umur 20 tapi perangai macam budak2 :(

Aku kene mintak markah BM,MT,SAINS dan sebagainya dekat semua cikgu yang mengajar kelas aku, then aku kene key in markah dalam kertas. lepastu akan masukkan dalam buku rekod. and you guys know what, this friday is HARI TERBUKA. ala hari yang parents datang tuu? hurmm. hello aku ni baru masuk kot, takkan tibe2 terus nak jumpa parents. murid2 pon aku tak kenal lagi sape name, ni nak cerite kat parents how their child behave in that class? OMG. the pressure is really getting high. kelas aku ade 40 orang lah. susah sangat nak hafal name, dahla kelas 2nd last :( budak2 tak paham kalau aku cakap BI.

I try to speak English everyday because i have to teach the kids. and aku rase sangat2 sedih sebab aku taktau nak ajar ape kat budak2 ni. minggu ni kene buat keje banyak, dengan buku rekod yang aku taktau menatang ape tuu kene isi kan then hantar. hurmm. why I take this job? why? I want to quit :( tapi aku tau aku boleh dan aku bukan budak2.

Even cikgu kat sebelah aku yang aku biase panggil Kak yan, die cakap,

"kesian nye wahida kene buat keje ni semue, dahla baru masuk. lepastu nanti ade hari terbuka lagi."

Tengok, betul kan? even kakyan pon boleh rase susahnye aku nak ganti tempat cikgu tu :( tak boleh terima. aku nak nangis. nak nangis kuat2. tapi aku tau aku bukan budak2 lagi. bukan budak! paham takk wahida latip. hurmm. 29 hari lagi aku kene teruskan, I know i can do it :(

TAPI, BOLEH KE? 


Old things | New things