Follow Dashboard
Tokens?
TITLE; Cikgu taska
21 May 2012 | 9:39 PM | 4 comments
Hello anda-2 semua, ape khabar? Rindu saye tak? tak rindu? haha. kesah?
Lame gile aku tak update blog kan. haha. dah berhabuk da blog ni.

Sampai aku keje kat TASKA pon lupe nak update. Ayoo. bapak malas nak bukak blog. hee. aku keje taska ni kat bangi. kawan mak aku punye taska, die kekurangan pekerja, so die nak suruh aku keje situ la. aku pon on je. dengan taktau ape2, terus g ngajar taska.

Aku ajar 4 tahun, so kene aja 4 subjek BM, BI, SC, MT.  aku aja sorang-2 je. budak 4 tahun sikit je. ade la dalam lebih kurang 9 orang. haha. and dorang memang panggil cikgu as Teacher. dorang tak panggil 'cikgu'. hee. bapak ah, gembire je aku sebab sikit sangat. kalau 5 tahun or 6 tahun memang lebih 20 orang la. mase hari 1st masuk tu, memang best sangat sebab budak-2 ni comel sangat. sangat petah bercakap. dorang suke bercerita. aku pon denga jela. haha

ni la muke budak2 yang aku aja tu,






So, comel tak mereka? haha. comel kan kan. 

Mase aku masuk ni, aku tak jerit2 or kuatkan suare pon, haha. sebab aku kesian tengok budak2 ni kalau jerit. tapi akak tu cakap memang kene keluarkan suare, kalau tak budak tak dengar. haha

Memang betul ape akak tu cakap. aku cakap dorang taknak dengar. ingat aku nak gurau2 lak. pastu makin lebih2. haha. aku pon mule la tegas kat dorang. dorang dengar je aku cakap. syok kot. haha. sampai ilang suara. haha

Lepas je 2 minggu aku keje, aku kene ngajar 5tahun pulak. adoi bapak tension, budak-2 memang ramai. pastu memang ramai degil. part yang syok nye bile aku lalu kelas 4 tahun. ade cikgu baru yang ajar dorang, then ade sorang budak datang. name die Farah. die cakap macam ni,

"Teacher ida, nak teacher ajar" 

alahaaii bapak sedih, hoho. budak 4 tahun ni doe. adoi, comel sangat. aku pon cakap la,

"Takboleh, teacher kene ajar 5 tahun"

then die cakap, 

"Kenape pulak teacher?"

Aku senyum then aku teros bla. bengang je cikgu baru tu denga budak2 tu cakap nak aku aja. HAHA

So aku pon mula la mengajar 5tahun. memang mencabar. tension, geram. haha. ade sorang budak laki ni. aku taktau kenape die ni gedik sangat. haha. die suke manje2 dengan aku. HAHA. gatal sikit la kot. ade satu hari die cakap dengan aku,

"Teacher ida, i love you"

tersentak aku, haha. apekah? budak 5 tahun ni betul ke tak. die memang tak pernah cakap kat teacher lain macam tu. aku cakap dekat die,

"Ehh, tak bole cakap i love you, kite boleh cakap i love you kat mak ayah kita je",

then another budak reply,

"I love you untuk orang bercinta kan teacher?"

Aku pon cakap, "amboii. haha"

Tengok la mereka. kecik2 suda pandai. haha. memang best aja budak kecik ni. ade yang manje dengan kite. walaupun die tau kite garang. memang syok la. aku cari pengalaman kat sini sebab nanti aku nak buat taska gak. satu hari nanti. Insyallah :)

So sampai situ jela aku kerja kat taska. rindu budak2 kecik tu. esok aku mule keje kat Sk sentul jadi cikgu ganti guru Bahasa Inggeris. hoho. ala cikgu ganti je pon. ape la sangat kan. Hoho. Okay dah tu je. papai :) Thanks for reading.


Old things | New things