Follow Dashboard
Tokens?
TITLE; Sakitnye gigi saye ;(
29 December 2011 | 11:47 PM | 0 comments
Haa, korang taw ta gigi geraham bongsu tu ape? gigi geraham bongsu sebenarnya tidak banyak berbeza daripada gigi yang lain. Ia adalah gigi yang tumbuh di hujung mulut. Geraham bongsu biasanya tumbuh apabila anda berusia antara 17 hingga 21 tahun. Kerana kelewatan itu ia dikenali sebagai geraham bongsu (wisdom teeth).


So sebelum ni gigi aku ade 28, gigi orang dewasa ialah 32. so hari tu, 2 gigi bongsu da tumbuh, tapi dekat atas. so kali ni dekat bawah pulak. kesakitan yang kali ni amaaaatlahh SAKIT. masuk ni dah 4 hari. mulot rase bengkak je, sebab bile tekan pipi rase sakit. wuwu. Hee, kire la gigi korang, kalau 28 tu, tunggu jelah satu hari nanti 4 gigi lagi akan muncul. dekat hujung gigi.

___________________________________________________________________


Then today i went to clinic. thanks to my sister cz sent me there. hee :p
bile sampai klinik kerajaan tadi, nak amik num. then sorang nurse tanye,

Nurse : Umur berapa ni? sebab budak sekolah kena datang petang je.
Aku : err, 19 tahun
Nurse : oh ok tekan button E

pastu duduk and tunggu die panggil, Then, nurse laki ni sebut name aku kuat2

Nurse : Nurul Wahidah
*i'm coming, pastu duduk kat kaunter tu.

Nurse : number telefon berape? (aku rse die sgaje doe, sbb org lain takde pon kne letak num)
Aku : (sambil buat muke pelik) 01*******

Mase aku bagitau umur aku ni, nurse laki ni pegi sebut kuat2 . (rase cam na tembak je)
pastu ade sorang nurse lain datang,

Nurse : Umur berape ni?
Aku : 19 (Aku rase die tak dengar)
Nurse : datang dengan sape ni?
Aku : (aku buat2 ta dgar.)

* saje tana jawab, haha. woii i'm 19, sampai hati tanye i pegi klinik dengan sape. hoho. rase macam budak2 lak kne tnye cmni. haha

then aku tunggu number dipanggil, so aku tunggu la, takde lame sangat pon.

aku masuk dalam bilik, doc tanye,
Doctor : ye sakit ape?
Aku : gigi geraham bongsu sy tumbuh, tapi kali ni sakit sangat
Doctor : then die check, bla bla bla. tamat. haha

aku nak pegi amek ubat, so then doctor tu bagi la ubat2 yg aku kena makan.
then aku tanye,

Aku : ubat tahan sakit mane ye?
Doktor : aa umur berape ni?
Aku : 19 tahun
Doktor : ok bagusla, sbb ubat ni 14 tahun ke atas je bole makan

* again, grrr. cium gak doctor ni. so die rase aku 13 tahun la cmtu kn? hahaha. (perasan)

so orang tanye aku umur berape. jap nak bangga. boleh tak? hahaha. bia la sesekali perasan :)
Okayy dah tamat, babai <3


Old things | New things