Follow Dashboard
Tokens?
TITLE; Pernah rasa tak situasi macam ni?
08 August 2011 | 3:58 PM | 29 comments

Pernah rasa tak situasi macam ni?
Bila korang tanya soalan kat shoutmix orang soalan camni,

  • eh katmana u ambik font lawa2?
  • camne u buat header tu?
  • canteknye font u, bgtau la u amek katmane.
  • canteknya doodle tu, katne u ambik?

and no one reply, haha. betul tak? sakit tak hati korang? yea memang sakit. tapi nk buat camne, maybe orang tu penat2 carik code, lepastu awak senang2 tanya and dapat. muahaha.

lepastu bila kita dah tolong someone ni, ada la mula2 dia ucap mekaseh la apa la, siap letak nama kita kat page dia lagi. tapi lepas dia dah pro sikit, terus nama kita hilang dalam blog dia. so ini lumrah. siapa nak code apa-apa ke, aku nasihat, cari sendiri, jangan tanya orang. sebab lama-lama korang sendiri akan dapat.

dulu blog aku tak cantek, hodoh je. aku tanya semua orang macam mana nak buat header transparent? time tu aku dah reti buat header transparent kat adobe ps, cuma yang aku tak paham kenapa bila upload kat blog dia jadi tak transparent. ramai jugaklah aku tanya, hampir kesemua blog blog tutorial. tapi apa yang aku dapat? hampeh. takde siapa balas pon, perghhh. aku sabar je. lepastu aku cuba buat and cari sendiri. lama gak ah aku cari. lepastu aku dah tau camne nak buat.

lepastu aku tanya ada some of the blogger ni, aku tanya
eh font yang u guna nama apa ek?

siot je, berzaman aku tunggu, haram dia nak reply. geram doe, tapi biar jela, aku cari2, lepastu dapat. haha. nak tau font apa? font 'No Mystery' . okay yang font kat header tu aku carik sendiri. sebab aku tau kalau aku tanya orang, takde siapa nak reply. so bila aku dah jumpa font tu, bila ada orang tanya, aku jadi panas, sebab bila aku tanya orang lain, dorang taknak balas. hurmm. siot je.


Moral of the story is, buat sendiri. jangan tanya orang lain, sebab dorang takkan tolong anda, termasuk lah saya. hehe. kadang2-kadang saya akan tolong okayy. tapi apa salahnya kalau carik sendiri? hee :3


Old things | New things